Bon Bini Na Aruba! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Floor Oplaat - WaarBenJij.nu Bon Bini Na Aruba! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Floor Oplaat - WaarBenJij.nu

Bon Bini Na Aruba!

Blijf op de hoogte en volg Floor

12 Februari 2014 | Aruba, Aruba

Hoooi!!
Het is mijn derde dag op Aruba, dus vond ik het wel even tijd voor een verslagje.
Zal beginnen met maandag 10 februari:
De wekker ging om 04.45, wat erg zwaar was. Maar ik was wel gelijk klaar wakker. Laatste spulletjes in de koffer gedumpt, die woog uiteindelijk 21,5 kg (mocht 23 kg meenemen!). Om 06.00u was Bregje bij ons en konden we even later vertrekken. Uiteraard nog een dikke kus gegeven aan mijn lieve hondje. Ik geloof dat we rond half 8 op Schiphol waren en heb toen gelijk mijn koffer ingecheckt en werd mij verteld dat die gelijk door zou gaan naar Aruba, ideaal! (Moest namelijk overstappen op Curaçao) Uiteindelijk heeft mama de knoop doorgehakt om toch echt 'afscheid' te nemen. Dat was wel even moeilijk om hun achter te laten op Schiphol. Rond 9uur konden we gaan boarden en dat ging allemaal soepeltjes. Ik zat naast het het raam en gelukkig zat er een leuk en vrolijk stel naast me. De vliegreis ging goed, heb twee films gekeken, gelezen en ben ook (verrassend!) in slaap gevallen. Ook kregen we regelmatig lekker eten en heel veel drinken. Dus dat beviel me wel. Rond half drie kwamen we aan op Curaçao en kon ik gelijk doorlopen om weer gecheckt te worden en te wachten om te gaan boarden naar Aruba. Dit ging gelukkig ook allemaal vlotjes. De vlucht naar Aruba was maar 20 minuten dus landde geloof ik rond half vijf. Mijn koffer kwam ook al vrij snel en toen moest ik dus met twee zware koffers op zoek naar een pinautomaat, en toen begon de stress.. Ik kon namelijk niet pinnen, en ik moést geld hebben voor een taxi naar het Resort. Ben toen met mijn probleem naar de Customer Serivce op het vliegveld gegaan en heb daar uiteindelijk ong. drie kwartier gewacht om vervolgens met die vrouw mee te rijden naar het Resort. Super lieve vrouw, waar ik nu ook nog contact mee heb en deze week bij haar familie ga eten! Erg leuk :)
Ik kwam dus wat later dan verwacht aan in mijn appartementje. Toen ik eenmaal binnen was en internet had, heb ik nog even geskyped met mama en Maaike (die zo lief wakker waren gebleven). Op dat moment had ik het wel even erg zwaar.. Maar dat hoort er allemaal bij. Ik ben toen lekker (nja lekker, het water is koud!!) gaan douchen en proberen te slapen, ik geloof dat het rond half 9 mijn tijd was dat ik op bed lag. Het bed ligt prima, wel wat aan de kleine kant maar heb redelijk goed geslapen.
Uiteraard was ik vroeg wakker.. Met hulp van mama heb ik het kunnen regelen wat betreft mijn bankpas. Heb me rond half 10 aangekleed en op zoek gegaan naar een pinautomaat. Aangezien ik de borg moest betalen. Na 20 minuten lopen in die hitte en navraag (pff zwaar leven) heb ik een pinautomaat gevonden, naast een supermarkt! Na een paar pogingen is het gelukkig gelukt, weer een stress minder. Ben daarna gelijk de supermarkt in gegaan en wat een verbazing: ze hebben Jumbo spullen! Echt letterlijk met het Jumbo merk er op. Ik was rond half 1 weer thuis en kon toen eindelijk weer eten!! Daarna heb ik geskypt met papa en Derk-Jan en heb alle spullen uitgepakt en geïnstalleerd. Ook heb ik die dag nog geskypd met Bregje en mama.
Vandaag heb ik wat boodschapjes gedaan bij een kleinere supermarkt en vanmiddag ook heerlijk gezwommen en in de zon gelegen. Wat erg goed uit te houden was, aangezien het lekker waait. Vanmiddag heb ik ook weer geskypd met Maaike, Kimberly en heb aan tafel gezeten thuis haha.
Ik merk dat ik deze dagen ook graag binnen ben, lekker skypen en programma's terugkijken etc. Heb nog niet echt veel behoefte om erg op onderzoek uit te gaan, en zoals mama dat ook duidelijk kon zeggen: ik zit hier voor mezelf, en doe wat goed voor mij voelt. Dus op dit moment is dat bijkomen van alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd en genieten van de zon. Plus, ik kom lopend ook niet heel veel verder dan de supermarkt einde van de straat, aangezien het best ver lopen is. Ik heb dus echt snel een fiets nodig. Daarom vind ik het ook erg leuk dat ik morgen of vrijdag op pad ga met Adrienne (die vrouw van de klantenserivce) Ik hoop dat zij mij wat meer kan laten zien van het eiland en ben benieuwd naar haar familie!

Ik merk dat dit al een erg lang verslag is, dus bij deze: sorry!
Wat ik trouwens wel erg waardeer, is al die lieve berichtjes die ik ontvang deze dagen. Veel mensen die geïnteresseerd in me zijn, dat doet mij nu echt goed!

Tot snel lieve lezers!
X

  • 12 Februari 2014 - 23:46

    Mary:

    Hallo lieve Floor,
    Fijn om even iets van jou zelf te horen. Had al het een en ander vernomen van de meiden en je thuisfront.
    Best een lekker appartementje zo te zien. Heb je nog wat spulletjes van thuis meegenomen om er echt jou thuis van te maken? Want het ziet er nog wel wat kaal uit. Anders zorgen wij wel voor wat post om op te hangen. Wat geweldig dat je die dame van de klantenservice hebt ontmoet. De service in Aruba gaat blijkbaar wel veel verder dan de balie op het vliegveld! Hoop dat ze je wat wegwijs kan maken en zo heb je gelijk je eerste contacten gemaakt. Wie weet wat daar allemaal weer uit voort komt.
    Dus tot die tijd even lekker bijkomen van de cultuurschok, de "valse" start en de warmte. Alles op z'n tijd zullen we maar zeggen en je tempo maar direct aanpassen aan de Arubaanse maatstaven. Je hebt het toch maar mooi gedaan in je eentje. Wees maar trots op jezelf, vele zouden het ook willen, maar doen je niet na.

    Ga lekker genieten van de zon en het tropische Aruba, dan komt de rest vanzelf.

    Liefs Mary XXXXXXXX

  • 13 Februari 2014 - 07:05

    Willie:

    Wouw zeg wat een heerlijk lang verhaal doe je dit elke keer fantasy om te lezen ....


    Heel veel succes lieverd.....doei dikke knuffel

  • 13 Februari 2014 - 17:16

    Chris En Toos:

    Hoi Floor,
    Via jou ma zijn we al wel op de hoogte van je avontuur maar vinden het leuk ook jou verslag te lezen. We schrijven ons gelijk in zodat we op de hoogte blijven. Fijne tijd op Aruba en geniet ervan.
    Groetjes van Chris en Toos

  • 14 Februari 2014 - 00:48

    IRK:

    Hoi Floor

    Erg leuk om op deze manier op de hoogte van jouw tijd op Aruba te blijven.
    Een leuke tijd toegewenst met alle ervaringen daar in dat verre stukje nederland.

    Groetjes Irene

  • 14 Februari 2014 - 16:28

    Leo Schrader:

    FLOOR


    EEN TROPISCHE VALENTIJNSDAG !!


    leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Zoals jullie weten verblijf ik vanaf 10 februari voor 5 maanden op Aruba! Het lijkt mij leuk (en handig) om zo nu en dan een verhaaltje te schrijven over mijn ervaringen en mijn leventje die ik daar zal hebben! Dit is natuurlijk veel handiger dan een mailtje, zo kan ik jullie allemaal in 1x op de hoogte houden! :) Scheelt mij weer typewerk. Liefs, Floor

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 18966

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 12 Juni 2014

5 maanden Aruba!!

Landen bezocht: