Eerste week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Floor Oplaat - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Floor Oplaat - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Floor

17 Februari 2014 | Aruba, Aruba

Hey allemaal,
mijn eerste week op Aruba zit er weer op en heb jullie denk ik wel weer een hoop te vertellen.
Mijn laatste verslag was op een woensdag en had donderdag voor het eerst kunnen koken. Ik wist namelijk steeds maar niet hoe mijn 'portable gas stove' werkte.. Jullie vragen je vast af hoe ik de eerste twee avonden heb overleefd. Nou: lang leve de magnetron! De dinsdag heb ik noodles opgewarmt en woensdag een tomatensoepje :) Donderdag heb ik dankzij Youtube uitgevonden hoe ik het aan moet zetten. Ook moest ik een aansteker hebben dus die had ik maar eerst gekocht. Uiteindelijk is het me na tig pogingen gelukt en kon ik dus koken! Maar god, wat is het lastig om met één pit te koken. Daarnaast heb ik maar 1 pan en 1 koekenpan. Kreeg gelijk het campinggevoel weer terug. Maaaaar het is me gelukt om pasta met rode saus te koken (zie de foto's voor het resultaat). Heb hier drie dagen van gegeten, lekker studentikoos.
Donderdag en vrijdag heb ik voor de rest lekker bij het zwembad gelegen en veel gelezen en programma's teruggekeken, lekker uitgerust dus!
Zaterdag heb ik wel iets leuks gedaan! Ben namelijk heel de dag weggeweest met de familie van Adriënne. Ik werd om half 9 opgehaald door de moeder van Adriënne. Ze moest eerst nog even langs haar zus en daarna zijn we gaan rijden naar het huis van Adriënne. Zij wonen in San Nicolas, dat is Zuid-Aruba. We kwamen rond half 10-10u aan. Adriënne heeft een dochter van 17 (Mika) en twee zoons van 14 (Rufo en Rufino), haar man (Leo) was werken. Na een kopje thee gingen ik met Adriënne en Mika boodschappen doen en hebben ze me al wat laten zien van San Nicolas vanuit de auto. Ze wonen vlakbij de zee en reden langs Baby Beach en Rodgers Beach. Nadat we de boodschappen binnen hadden gezet bracht Adriënne ons (Mika, Rufo en mij) bij de zee. Baby Beach is een drukbezocht strand en daar houden ze niet van, dus zijn we naar een wat afgelegen strand gegaan. Dit strand was niet erg mooi en schoon, maar de zee was wel prachtig! Mika en ik hebben ong. een uur in de zee gezeten en werden om 13.15 opgehaald door de vader die van zijn werk kwam. Adriënne had bami gekookt en die hebben we buiten opgegeten, was erg lekker! Rond half 3 zijn we z'n allen rond gaan rijden (behalve vader, die moest werken) We zijn als eerst gaan rijden richting de Natuurlijke Brug. Ik citeer: deze door de branding in de kalksteenrotsen uitgesleten brug geeft de bezoeker een goede indruk van de kracht waarmee de zee dag in dag uit tegen de noordkust van Aruba aan beukt. En dat was te zien ook! Wat een hoge golven!
Tijdens het rijden zag ik hoeveel (hoge) cactussen langs de weg staan, ook is er veel droog gras en zand met rotsen/stenen.
Op een gegeven moment kwamen we bij de Bushiribana goudsmelterij,dit was de eerste goudsmelterij van Aruba. Hier hadden Willem-Alexander en Máxima een groot feest tijdens hun bezoek aan Aruba.
Na de rondreis brachten we Adriënne en Rufino thuis en zijn Rufo Mika en ik weer naar de zee gegaan. Dit keer naar een ander strand, gelegen naast een hondenbegraafplaats.. Heel apart haha. Rond half 6 zijn we teruggegaan en kreeg ik nog twee zelfgebakken brood (het leek niet op brood, maar zo noemde ze het. Het leek meer op een dik pizza stuk, met kaas, erg lekker!) En een soort kwarktaart, maar dan dikker. Ik werd rond half 7 thuisgebracht, iedereen ging mee haha. Adriënne heeft toen nog een sight-seeing langs de grote hotels en restaurants gegeven, was erg mooi in het donker. Rond half 9 kwam ik moe, maar voldaan weer thuis.
Heb erg genoten van die dag, super lieve en vriendelijke familie. En vooral veel met die dochter gekletst.
Ik heb net afgesproken om woensdag weer langs te gaan, ik neem dan een taxi en een bus, aangezien het best ver rijden is om mij iedere keer op te halen.
Gister (zondag) heb ik redelijk uit kunnen slapen en een echte zondag gehouden, geskypt en series teruggekeken. Vandaag heb ik weer boodschappen gedaan, aangezien ik gister toch echt mijn laatste eten op had gemaakt. Heb weer boodschappen gedaan bij Superfood en 2 opwarm maaltijden gehaald en een blikje soep. Zo kan ik weer drie dagen vooruit :)

Tot snel lieve lezers!
X Floor

  • 17 Februari 2014 - 20:22

    Chris En Toos:

    Hi Floor,
    Fijn om van je te horen en dat je al een beetje je draai aan het vinden bent. Wat een geweldige familie lijkt me dat zeg, je boft enorm. Als we zo de foto's bekijken bof je ook heel erg met het weer, hier is het echt Hollands weer, alleen is het niet koud voor onze begrippen dan.
    Nou meid, houd ons op de hoogte hoor.
    XXX Chris en Toos

  • 17 Februari 2014 - 20:33

    IRK:

    verkeerde knop!

    Hier nog een tip voor koken:
    -Portugese schotel.
    2 uien ,4 appels , +/- 10 gek. aardappel ,blikje tom. puree ,2dl bouillon+p.z.
    Ui snipperen en in olie bakken en blokjes appel erbij doen.
    Als dit vrij gaar is de in blokjes gesneden aardappels erbij .
    Nog even doorbakken, dan de tomatenp. en peper en zout.
    Heet opeten.

    Groetjes Irene

  • 20 Februari 2014 - 15:32

    Gabrielle Gerritsen:

    Hoi floor!
    Leuk dagboek, je zal wel denken wie ben jij hahah,
    Ik ben Gabrielle en kom in mei voor een jaar naar aruba!
    Ik heb best veel dingen die ik nog wil weten haha en dacht misschien kan jij me wat vertellen!
    Mocht je willen kan je me een mailtje sturen :D gabriellee@hotmail.nl

    Groetjes!

  • 22 Februari 2014 - 11:36

    "tante" Lot:

    Ha die Floor, tis vast wel even wennen zo alleen zonder je familie....en het zal vast wel even duren voor je echt je draai gevonden hebt, fijn dat Adrienne en haar familie je "geadopteerd" hebben. Die weten de weg op het eiland en kunnen je helpen met van alles.....geniet van het weer want hier is het prut...

    groetjes, ook van Hans

  • 25 Februari 2014 - 16:19

    Ank Wichers:

    Hoi Floor.
    Leuk om een bericht van je te lezen. Fijn dat je van die geweldige mensen om je heen hebt getroffen. Ziet er mooi uit. Is denk ik toch ook wel wennen. Je creativiteit en zelfstandigheid daar wordt wel een beroep op gedaan. Leerzaam en soms lastig lijkt mij. Sterkte, succes en heel veel plezier.

    Lieve groet Ank. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Zoals jullie weten verblijf ik vanaf 10 februari voor 5 maanden op Aruba! Het lijkt mij leuk (en handig) om zo nu en dan een verhaaltje te schrijven over mijn ervaringen en mijn leventje die ik daar zal hebben! Dit is natuurlijk veel handiger dan een mailtje, zo kan ik jullie allemaal in 1x op de hoogte houden! :) Scheelt mij weer typewerk. Liefs, Floor

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 18988

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 12 Juni 2014

5 maanden Aruba!!

Landen bezocht: