Leven als een echte Arubaan - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Floor Oplaat - WaarBenJij.nu Leven als een echte Arubaan - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Floor Oplaat - WaarBenJij.nu

Leven als een echte Arubaan

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Maart 2014 | Aruba, Aruba

Hey allemaal.
Zoals jullie in mijn vorig verslag konden lezen ben ik drie dagen bij Adriënne geweest en heb ik jullie dus veel te vertellen.
Ik werd donderdagmiddag opgehaald door Adriënne. Nadat we wat gekletst hadden gingen Mika en ik Leo van zijn werk ophalen. Toen we thuis kwamen was Adriënne druk bezig met het eten, want de parade begon om 8u en ze wilde er op tijd zijn. Maar, ondanks dat ik de taal niet verstond, merkte ik dat er veel stress onderling was. Aangezien er nog een hoop eten klaargemaakt moest worden en iedereen nog moest opfrissen (het was ondertussen al 7u) Ik had Adriënne geholpen met broodjes tonijn en kroket. Uiteindelijk vertrokken we pas om kwart voor 8 (te laat dus). Toen we bij onze plek kwamen (Adriënne had de dag ervoor al stoelen neergezet, wat iedereen blijkbaar doet) waren er al redelijk veel mensen en al veel gezellige muziek. Er kwam nog een collega en 2 vriendinnen van de familie bij ons zitten, ook gingen Mika en ik op zoek naar haar vriendin, na drie rondjes gelopen te hebben hadden we haar gevonden. De parade was rond half 10 bij ons, wij zaten namelijk halverwege. Het was echt heel mooi om te zien, de mensen die meeliepen hadden allemaal lampjes om hun kostuum gedaan, en de wagens en vrachtwagens waar live-muziek werd gespeeld hadden ook lampjes. Er werd veel muziek gespeeld waar je gelijk aan Brazilië en zomercarnaval in Rotterdam moet denken. Erg leuk dus! De parade was rond half 1 afgelopen en we gingen, net als iedereen, gelijk naar huis. Uiteindelijk lagen Mika en ik rond half 2 op bed.
De volgende dag moesten Leo en Adriënne allebei werken, Rufino naar school en Mika moest bestellingen van haar zelfgebakken koekjes rondbrengen dus bleef ik alleen achter met Rufo. Hij had heel lief een gebakken ei klaargemaakt en een kopje thee. We zijn daarna rond 10 uur naar de zee gegaan, op de fiets! Eerst zijn we met een vriendje van hem gaan vissen, jaja Floor heeft voor het eerst in haar leven een vishengel vastgehouden. Ik heb geen vis gevangen (wat te verwachten was), maar zijn vriendje had er wel twee te pakken, vond het maar zielig haha. Daarna ben ik lekker gaan zwemmen en zijn ze met z'n tweeën nog wat gaan vissen. Uiteindelijk zijn we geloof ik rond half 1 weer naar huis gegaan. Mika was ondertussen ook weer thuis en besloten we om na de lunch (rond 2u) een siësta te houden. Alleen duurde deze siësta iets langer dan verwacht, we schrokken allebei om 6u wakker, oeps.. Om 7u gingen Leo, Mika, Rufino en Rufo naar de kerk om de verjaardag van de overleden vader van Leo te herdenken. Ik bleef dus achter met Adriënne, hebben lekker buiten gezeten en ze had frietjes voor me gebakken (ja, erg slecht..) Toen ze rond half 9 thuis kwamen besloten ze om nog met z'n allen een ijsje te eten in de stad (ook erg slecht...) Ondanks onze lange siësta, lagen Mika en ik om half 12 op bed en vielen we allebei snel in slaap.
De volgende dag moesten we vroeg eruit, aangezien Adriënne om 10u moest werken en zij ons af ging zetten in de stad voor de parade. (Anders hadden we geen auto, aangezien Leo ook moest werken tot 13u). We waren dus rond 9u al op de plek waar we donderdag ook zaten (de stoelen hadden ze laten staan). Eerst hebben we veel rondjes gelopen, wij waren niet de enigen die er al zo vroeg waren. Daarna besloten Rufo en ik om lekker op onze plek te blijven, aangezien het al erg warm was. Uiteindelijk kwamen Mika en Rufino met 2 vriendinnen van Mika, en even later kwam ook Leo van zijn werk. Allemaal net op tijd voor de parade, want die kwam rond 13u bij ons. Deze parade was echt veel mooier dan die van donderdag! Ook veeeeel groter. Want hij was pas om 18u afgelopen.. Er waren vijftien groepen, en iedere groep had 1 vrachtwagen met live-muziek, 1 wagen die een thema had en een hele grote groep dansers. Echt super leuk om te zien dat de meeste dansers zo enthousiast zijn! Heb echt genoten van alles. Ook kan je je voorstellen dat het echt heel warm was, we zaten midden in de brandende zon. Maar ik heb me volgens mij ieder half uur ingesmeerd en ook kwamen er paar keer mensen vanuit de parade om iedereen in te smeren (deed me een beetje denken aan de coco-cola jongens van Concert At Sea, de kenners onder ons weten wat ik bedoel..) Ook hadden we dit keer genoeg eten en drinken bij, dus we kwamen niks te kort! :) Uiteindelijk kwamen we dus rond 7u thuis en Adriënne was weer druk bezig in de keuken. Haar moeder, broer en zijn zoon, collega en haar zoon kwamen namelijk barbecueën. Erg gezellig en overheerlijke gemarineerde kip en spareribs!! Ik werd rond half 12 thuisgebracht door de broer van Adriënne.
De dagen erna heb ik lekker rustig aangedaan, wat boodschapjes gedaan en weer gezwommen en van de zon genoten. Ik was namelijk aardig gesloopt van deze drie dagen en ik ben ook mijn energie aan het opsparen voor mijn moeders komst! Mama komt namelijk morgenavond aan op Aruba!! Kijk er echt naar uit om samen met haar lekker 12 dagen te genieten van het heerlijke weer en om meer van Aruba te zien!!
Jullie krijgen dus snel hier een uitgebreid verslag van.

Tot snel!
xoxo Floor

  • 04 Maart 2014 - 22:15

    Annemiek:

    Haha wren die parade mensen net zo knap als de coca cola jongen?

  • 04 Maart 2014 - 22:25

    Lisette:

    Haha dat moet leuk zijn geweest als ze je aan de coca cola jongens deden denken :p. Klinkt als een leuke paar dagen Floor. Geniet ervan met je moeder en straks met Maaike! xx

  • 05 Maart 2014 - 08:47

    Mary Driesen:

    Hoi Floor,

    Wat een belevenissen. Klinkt wel veel beter dan het carnaval hier. Of kwets ik nu de brabanders??
    Fijn dat je zo bij alles betrokken wordt.
    Gisteravond je moeder goede reis gewenst. Ze was er echt aan toe, had nog veel gewerkt tot de laatste dag. maar is blij dat ze Maxima kan ontlopen volgende week. Dan is vakantie vieren toch veel beter dan alles in scene zetten voor de Koningin.
    Hoop dat jullie een heerlijke tijd hebben samen. Dus heel veel plezier.

    Liefs Mary XXXX

  • 08 Maart 2014 - 10:58

    Debby:

    Hey Floortje,


    Je maakt ons jaloers.... echt super die verhalen!! Genietse nog, ook met je mama. XXX

  • 09 Maart 2014 - 12:50

    Helga Klinkers:

    Grussi Floor,
    Wy zijn net terug uit de sneeuw, lees dan jouw zonnig verslag, bizar dat het zo warm is aan de andere kant van deze aardbol.
    Leuk dat je die parades meemaakt, toch een stukje cultuur opsnuiven.
    Ben je nog niet verbrand?!
    Fijn dat je mam al bij je is, die zal ook wel genieten op het tropisch eiland.
    Een heel fijne tijd en tot een volgende reisverslag.....
    XXXXX Helga & familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Zoals jullie weten verblijf ik vanaf 10 februari voor 5 maanden op Aruba! Het lijkt mij leuk (en handig) om zo nu en dan een verhaaltje te schrijven over mijn ervaringen en mijn leventje die ik daar zal hebben! Dit is natuurlijk veel handiger dan een mailtje, zo kan ik jullie allemaal in 1x op de hoogte houden! :) Scheelt mij weer typewerk. Liefs, Floor

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 2133
Totaal aantal bezoekers 18985

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 12 Juni 2014

5 maanden Aruba!!

Landen bezocht: