Once in a lifetime - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Floor Oplaat - WaarBenJij.nu Once in a lifetime - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Floor Oplaat - WaarBenJij.nu

Once in a lifetime

Blijf op de hoogte en volg Floor

25 Februari 2014 | Aruba, Aruba

Hey allemaal,
allereerst bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige blog :)
Ik vond dat het weer tijd was voor een nieuw verslag.
Wat het koken betreft, ik heb na die pasta geen 1x meer gekookt.. Heb de opwarm maaltijden ontdekt in de Superfood. Erg handig, en goed te eten!
Woensdag 19-2 werd ik om 8.00u opgehaald door de moeder van Adriënne. Adriënne en Mika waren al vanaf 5.00u in Santa Cruz om nieuw nummerbord op te halen (dat moet ieder jaar vervangen worden, anders krijg je een boete). Wij reden dus naar Santa Cruz, zodat ik verder in hun auto mee kon rijden naar San Nicolas. Ze hadden nog niet ontbeten dus gingen we naar een bakkerij, waar je ook gelijk kon ontbijten. Ik kreeg een kop thee en een donut (Kreeg beetje het Amerikaanse gevoel) Daarna reden we dus naar het huis van Adriënne. Mika en ik zijn rond half 10 naar de zee gegaan, dit keer naar Rodgers Beach. Wat een erg mooi, rustig strand heeft. Het water was wel erg koud, dus hielden we het niet lang vol. Rond 12uur moesten we naar huis, omdat Leo thuis kwam van zijn werk en we gingen eten. Adriënne had chinees besteld. Was erg lekker, kregen er ook frietjes bij (heel apart, maar lekker). Omdat Mika al lang wakker was, was ze erg moe en moest ik VERPLICHT siësta houden, en god wat vond ik dat erg....... We zijn dus op het bed van Rufino gaan liggen, aangezien hij airco op z'n kamer heeft. Hebben lekker muziek geluisterd, gekletst en Mika viel op een gegeven moment in slaap. Rond half 3 kwam Rufo vrolijk thuis en werden we dus gestoord in onze siësta. We besloten om koekjes te bakken, alleen om 3uur besefte Mika ineens dat ze Rufino op moest halen dus toen zijn we met z'n tweeën 'gevlogen' in de auto naar Rufino. Bij die school stonden alle leerlingen buiten te wachten op de bus / ouders, wij kwamen aan met de Jeep, harde muziek op, twee meisjes, je kan je wel voorstellen dat we aardig wat bekijks hadden, haha. Toen we thuis kwamen zijn we dus toch koekjes gaan bakken. Mika doet dit heel veel, om ze vervolgens te verkopen aan scholen. Ik mocht een vormpje uitkiezen om mij eigen koekjes te bakken. Eenmaal in de oven werden ze heel groot en misvormd. Rond half 5 wilden Mika en ik nog even naar de zee, dus stappen vrolijk in de auto: begint het te regenen. "Nee hoor, het regent bijna nooit in Aruba..." Hoe dichter we bij zee kwamen, hoe erger de bui werd. Maar we besloten om onze kleren in de auto uit te doen en te rennen naar de zee. Het was een aparte gewaarwording, zwemmen in de regen, maar wel erg leuk. De golven waren erg hoog en de zee was dit keer wel warmer. Was een echte 'once in a lifetime'. Rond 18.15u waren we thuis en kreeg ik 2 boterhammen met gebakken ham, erg slecht, maar o zo lekker. Na het eten ben ik gaan douchen en rond 19.00 gingen we met Adriënne, Rufo en Rufino Mika naar school brengen. Doen ze normaal nooit, maar nu wilden de jongens wel mee. Thuis heb ik veel met Rufo gekletst, dat is echt een kletskont. Maar wel gezellig. Nadat Mika thuis kwam van school, werd ik om 22.00u weer netjes thuisgebracht (ja, met een volle buik).
De volgende dag werd ik weer om half 9 opgehaald door oma, aangezien zij jarig was en vroeg of ik weer wilde komen. Het werd niet echt gevierd, maar ze wilde dat Adriënne voor haar ging koken. Eenmaal bij Adriënne aten we een broodje met kaas en hebben we daarna wat boodschapjes gedaan. Rond half 12 ben ik weer met Mika naar de zee gegaan, was weer erg lekker. We moesten weer rond 1 uur thuis zijn voor het eten. Adriënne had rijst gekookt, met stukken varkensvlees en salade. Was echt super lekker! Om 2 uur ging ik samen met oma weer naar huis, als oma namelijk naar huis rijdt, rijdt ze bijna langs het resort, dus dit keer was het makkelijk als ik met haar mee terug zou gaan. Ik heb erg veel genoten van deze twee dagen.
De dagen dat ik niet bij hun ben, vermaak ik me ook prima op het resort. Ik ga ongeveer 2 keer per week boodschapjes doen, bij Superfood doe ik de 'weekboodschappen' en bij de kleinere supermarkt de dingen die ik tussendoor mis. Daarnaast lig ik iedere dag ongeveer 2 uurtjes bij het zwembad en kijk ik lekker programma's terug op mijn laptop, skype ik met het thuisfront, mijn tante en vriendinnen. Ook lees ik veel. Ben lekker aan het bijkomen van de afgelopen tijden :)
Als het goed is ga ik morgen weer naar Adriënne, en blijf ik tot vrijdag. Donderdagavond is het namelijk lichtjesfestival in San Nicolas, heeft met het carnaval te maken. Ben heel erg benieuwd hoe dat is, en heb er erg veel zin in!
Tot snel.
xoxo

  • 25 Februari 2014 - 17:47

    Freek:

    Altijd weer leuk om te lezen wat je hebt beleefd!
    Maar al dat eten wat ik voorbij hoor komen, dat kan niet gezond zijn ghehe..
    Leuk dat je binnenkort weer naar je tweede familie gaat :)

    Have fun, meis!

    xx Freek

  • 25 Februari 2014 - 18:37

    Chris En Toos:

    Hi Floor,
    Het strand en de zee, wat lekker zeg. We krijgen zin in de zomer. Wat heb jij het goed getroffen met die mensen, echt geweldig. Ga zi door.
    XXX Chris en Toos

  • 26 Februari 2014 - 11:12

    Mary :

    Hoi Floor,

    Gezellig weer zo'n verslag om bijgepraat te worden. Echt geweldig dat je zo'n leuk contact hebt met die familie. Heeft zo moeten zijn moet je maar denken.
    Ben benieuwd naar hun carnaval, Annemiek gaat het komend weekend met haar vriendinnen in Tilburg vieren. Zal wel even wat anders zijn, waarschijnlijk meer van het zomercarnaval in Rotterdam denk ik zo.
    Heel veel plezier en niet te bruin worden he

    Liefs Mary XXX

  • 04 Maart 2014 - 12:06

    Jos/Frank:

    Hai Floor,

    we zijn benieuwd hoe het Arubaanse Carnaval is geweest?
    Ga je ook nog snorkelen of duiken lijkt me daar ook geweldig!
    Fijn zo""n tweede familie,geniet ervan.


    lfs. Frank en Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Zoals jullie weten verblijf ik vanaf 10 februari voor 5 maanden op Aruba! Het lijkt mij leuk (en handig) om zo nu en dan een verhaaltje te schrijven over mijn ervaringen en mijn leventje die ik daar zal hebben! Dit is natuurlijk veel handiger dan een mailtje, zo kan ik jullie allemaal in 1x op de hoogte houden! :) Scheelt mij weer typewerk. Liefs, Floor

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 18984

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 12 Juni 2014

5 maanden Aruba!!

Landen bezocht: